syeghahuhiho ; fsy
" You would never see the stars without darkness. "
DiariesAboutLinkiesTutorialLove















Syeghah
//Ahlan Wa Sahlan ;


She never looked nice. She looked like art, and art wasn't supposed to look nice; It was supposed to make you feel something.


Tagboard
//Your fingerprints ;

♦ Your URL blog only not email !!
♦ Harsh words & Anon not allowed
♦ Click HERE to read



Click Click
//Sharing is Caring ;

1 2 3 4
Do click if you dont mind. I gonna show you something.

Followers
//Lalalala ;


Memories
//Blog Archive ;

Agak-agak
written by //Que at 19 Apr 2014 & got 0 Comments

Too random to be told


Usai solat Isya', dia bangun menuju ke meja hias di penjuru bilik. Dia memandang cermin. Lama. Hatinya seolah olah sedang bertanya, meluah rasa.

"Agak-agak bila aku nangis,
ada orang perasan tak?"

"Agak-agak bila aku susah,
ada orang nak tolong tak?"

"Agak-agak bila aku sakit,
ada orang kesah tak?"

"Agak-agak bila aku hilang,
ada orang cari tak?"

"Agak-agak bila aku dah takde,
ada orang sedih tak?"

"Agak-agak bila aku dekat alam lain,
ada orang ziarah tak?"

"Agak-agak ada tak orang yang sayang aku,
betul betul punya sayang?"

Ada tak.

Dia memejamkan matanya. Rapat. Ingin mendapat jawapan.

"Manusia tak malu,
manusia tak sedar diri.

Mana ada orang yang sayang kau, yang kesah pasal kau.

Tak malu.
Tak sedar diri."

Masih tergiang-giang kata kata itu di dalam kotak fikirannya. Dia langsung tak menyedari air mata yang mengalir laju. Dia membuka mata lalu menghapuskan butir butir jernih di pipinya.

Telekungnya dibuka.
Memandang cermin lalu tersenyum.

"Aie, aku tahu kau kuat," bisik hatinya memberi semangat.

----------------------------------------------------------------

I should be grateful for the tough times because Allah chose me, 
thought I was good enough to go trough it J

malam bintang.