syeghahuhiho ; fsy
" You would never see the stars without darkness. "
DiariesAboutLinkiesTutorialLove















Syeghah
//Ahlan Wa Sahlan ;


She never looked nice. She looked like art, and art wasn't supposed to look nice; It was supposed to make you feel something.


Tagboard
//Your fingerprints ;

♦ Your URL blog only not email !!
♦ Harsh words & Anon not allowed
♦ Click HERE to read



Click Click
//Sharing is Caring ;

1 2 3 4
Do click if you dont mind. I gonna show you something.

Followers
//Lalalala ;


Memories
//Blog Archive ;

Baru nampak hikmahnya..
written by //Que at 20 Aug 2013 & got 0 Comments


Assalamualaikum,


Yeah I'm here. Sebenarnya nak update masa raya, tapi takde masa sebab busy sangat. Hahaha itu bukan alasannya. Act malas je lebih kan, ni dah raya ke berapa ntah. Takkan nak kate takde masa lagi? Well, now ade kat rumah tak pergi sekolah. How good, nak pmr boleh lagi ponteng. 

No, bukan sengaja. I got flu and fever. Badan pon rasa sakit sakit, maybe effect main netball semalam. Dah lama tak main, so bila kene rempuh sikit dah sakit. Pergh. So today just enjoy my day with Demi. Sing all of her song, stalking and so on. Tak padan demam -.-v Okay, ni dah mengarut je lebih. Peace.

Masa hari raya kedua, aku dengan family biasalah ziarah sedara mara. Petang tu terus balik rumah nenek aku belah ayah. We all got tired sambil makan makan kuih raya, then datanglah seorang hamba Allah datang beraya. Lelaki, mungkin umur dia 20 tahun keatas. Act tak pernah nampak pon dia dalam kawasan kampung aku tu. Raya sebelum ni pon tak pernah. Bila nampak je dia kat garaj rumah, seriously terus teringat kat Syukur. That feeling..

Adik beradik aku lepak lepak kat ruang tamu terus pergi ruang tv, sekali aku aku pon pergi. Cuma abi je yang layan dia. Bila renungan mata abi betul betul dekat aku, aku dapat rasakan sesuatu. Dia tu termasuk oku jugaklah. Bila dia cakap, aku tak faham langsung. Cleft lip. Kene suruh dia ulang banyak kali baru faham. Asyik "hah? hah? hah?" Seriously memang kesian. Bila tengok umi kat dapur, umi asyik tengok je lelaki tu. Aku pon pergi lah kat dapur. I asked her, "siapa tu, tak pernah nampak pon sebelum ni." umi was like "ntah lah, umi pon sama." Then, nenek aku menyampuk "Dia tu jarang keluar rumah, dia duduk dengan nenek tiri dia dekat ((tak ingat)) tu hah" Kami pon "ouh" jelah. 

Its really kesian, mesti dia selalu kene ejek, kene pinggir. Kenapa manusia macam tu? Dia tu baik, kopiah selalu atas kepala. Mesti solat tak tinggal. Masa nak makan, even kuih raya atas meja tu pon dia baca doa makan, tadah tangan sungguh sungguh. Kalau kita? Mungkin main ngap terus masuk mulut. MasyaAllah. Dia tu pon quite funny jugak, aku paling ingat sebab dia pakai jam gshock warna oren. Serious macam budak budak, cara cakap pon sama. Datang raya pon sekadar tshirt biasa. Kami adik beradik nak tergelak even tahu tak baik buat macam tu. 

Sejak haritu baru nampak hikmahnya kenapa Allah ambil nyawa Syukur sebelum kami. Allah sayangkan Syukur, mungkin Syukur tak kuat untuk berada dalam dunia yang penuh dengan dosa ni. Hikmah, ya Allah aku rasa betul betul bersyukur. Alhamdulillah. Cuba fikir, Syukur dulu pon cleft lip, dengan jantung dan paru paru dia tak berfungsi dengan baik, macam mana dia nak lalui kehidupan dengan semua tu? Allahu, I cant control my tears. Terima kasih ya Allah.

 Syukur, Allah sudah ambil dia selepas 5 bulan tinggal atas bumi Allah ni. Sebab Allah sayang. Tapi kalau lelaki tu? Mungkin Allah sedang uji dia. Semoga dia cukup kuat untuk ujian itu.


Wallahualam x